2010-02-11

Låda vid dörren

Kemi och kemi. Och kemi. Lite till kemi. Några labbar dessutom. Sen senaste gången jag hörde av mig har det inte hänt särskilt mycket på skolfronten - möjligtvis har det börjat trilla ner en peng men den är inte nära botten på spargrisen än (hajar ni min liknelse?). Tenta om två veckor men det känns inte lika hopplöst som det gjorde i början, kanske ska man vänta med att döma sig själv innan tentan är gjord? Nog om det.

Har jobbat i pub en kväll på världens bästa nation och det var hur roligt som helst. Höll i en aktivitet på recentiormottagningen på samma nation, lika roligt det :-)

En låda stod och väntade på mig när jag kom hem från skolan idag. En låda full med frukt och grönsaker - Andreas och jag ska testa att beställa hem ekologiska grönsaker och frukter i en låda, ett tillfälle att lära sig äta lite nya grönsaker man annars inte skulle köpa. Det var hur kul som helst att öppna lådan och se vad för godsaker som fanns däri - först lite vanligare saker; apelsiner, äpplen, blodapelsin, vindruvor, körsbärstomater och bananer. Men också bovetefrön, fänkol och spetskål, apelsinjuice och fairtrade riskakor! Spännande var det , ekologiskt är det säkert men värt nästan trehundra spänn? Njaaaae, vet ej. Inget närproducerat var det heller så vi avvaktar nog med nästa låda. Men en kul grej var det definitivt! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar