2010-01-29

Rubrik

En massa jälva snö! H2O (s) fortsätter falla ner från himlen, täcker marken och plogas till stora berg vid vägkanterna. Vackert är det poch nog sannerligen är det fortfarande bara januari men det är ju inget man är van vid. Cykla ner till stan är ett jätteprojekt som kan kosta livet när man inte har någon trottoar att cykla på, man halkar omkring i modden och får inget bra grepp. Promenadväder med andra ord - min stegräknare får inte sällan upp till tjugotusen steg på en dag när jag inte cyklar.

Kemi är det livet cirkulerar kring nu, att försöka anpassa livet till att gå upp tidigt och hinna plugga och leva allt däremellan. Börjar undra vad jag har mig in i, satt nu i veckan under en labb och räknade i fem timmar. Förstod ungefär hälften av vad som räknades.

Vaaaaa??!!

Sparrades igår på träningen, första gången sedan jag blev sjuk och tog träningsuppehåll över julen. Resulterade i en fläskläpp och munnen full av blod. Blev en aning skakis, men grät INTE, och just nu känner jag mig en aning BAD ASS! ;-D

Har köpt nya gitarrsträngar och satt en och en halv timme igår och strängade om min gamla hederliga gurra. Känns bra! Hittade en liten affär som sålde sheet music - alltså notböcker med musik på noter, hittade musikaler och filmer och allt möjligt. Dags att ta nya tag med spelandet!

Vill dessutom fira att Holmer äntligen upptäckt vad dricksautomaten som hänger på sidan av buren är till för. Igårkväll tog han sig en lång slurk.

All denna drama medan Andreas satt och jublade över sin beta :-)

1 kommentar: