2010-06-01

Draghjälp

Holmer har fått nya maskrosblad och jag har precis satt mig ner i fåtöljen med en skål köttfärsgryta och Sex and the city.

Var ute i skogen och sprang en timme förut, det är verkligen mysigt att göra det den här tiden om året. Det är väldigt tätt med växtlighet - det känns nästan som att man är ute och springer i en djungel! Idag gick det väldigt bra att springa - jag hade nämligen draghjälp. Ingen som knutit ett band om magen på mig och släpar mig genom spåret - nej, är man ute och joggar så använder man andra joggare som draghjälp. Fungerar jättebra! Idag sprang jag ett par meter bakom en annan kvinna som sprang i precis rätt takt. Hon höll igång mig ett varv, sedan sprang jag ifrån henne och drog mig med henne en stund också. Sedan sa vi Tack för hjälpen, svor över myggorna tillsammans och drog åt olika håll. Mysig stund i skogen :-)


Köttfärsgryta

1 gul lök
4-5 morätter
500 g köttfärs
1 pkt krossade tomater
1 pkt passerade tomater
1 burk champinjoner
Risini (små pasta som ser ut ungefär som riskorn)
Vatten

Hacka och stek löken och sedan köttfärsen. Skiva morötterna och häll i dessa tillsammans med de krossade och passerade tomaterna. Häll i lite vatten och låt koka i tio minuter. Häll sedan i risini och champinjonerna. Låt koka ytterligare tio minuter. Krydda med salt, peppar paprikakrydda och lite curry. Väldigt improviserat men gott :-) Jag hade i några gamla potatisar också, man kan ju ha i lite olika grönsaker för att dryga ut köttfärsen också. Yum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar