2010-05-31

Mer sång åt våren

Jag har precis laddat upp två videoklipp från körens vårkonsert den 25 maj. Riktigt fint, om jag får säga det själv :-) Tack Andreas, som alltid är där och filmar. Klicka här och här!

Vad har hänt sen sist? Förutom Eurovision song contest (tjejkväll med våfflor och betygsättande) och en massa jobbande på nationspuben så är väl den största grejen vårbalen! Jag har aldrig gått på bal förut och det var verkligen en riktigt rolig upplevelse! Hela staden var fylld med folk i fina kläder och solen sken och stämningen var skyhög. Jag satt med i körens balsittning och vi sjöng och skrattade under hela kvällen. Jag höll själv ett tal som jag skrivit, en dikt om tenorstämman i kören, som fick jublande bifall. Fick många uppskattande ord och komplimanger efteråt, det var otroligt kul!

En annan häftig grej som hände under kvällen var att alla män i kören sjöng serenader åt os tjejer. Det har de gjort förut vid andra tillfällen, men det som var riktigt speciellt denna gång var att två av grabbarna talade till sina flickvänner som satt med oss körtjejer. En av dem gick ner på knä och friade till sin tjej och vid det laget hörde man små snyftanden från alla håll i salen. Jag fällde ett par tårar jag själv :-)

Nu är det sista ansträngningen innan sommaren - sista tentan är på lördag! Tagga, tagga, tagga!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar