2010-01-15

In med julen i garderoben, nu ska vi preppa inför vår!

Idag tar höstterminen slut! De sista tentorna från höstkurserna skrevs idag - bland annat min meteorologi-hydrologi tenta. Klimat och atmosfärdelen kändes som att jag hade koll på, hydrologidelen hade jag inte pluggat värt mycket till så den kändes värre. Men men, omtenta är ingen katastrof :-)

Nästa vecka börjar hardcoreterminen med kemi 8-17 varje dag. Ja, det ser man ju fram emot. Att vi bara är 5-7 från gamla klassen är ju ingen höjdare heller.. Kändes som att vi var 100 personer på uppropet så lika intimt som vi haft det hittills kommer det nog inte fortsätta. Jag hoppas det är intressant och inte alltför svårt iallafall.

Idag är också sista dagen för julpyntet! Jag har ju inte haft någon julgran här utan hängt julgranskulor och lite tomtar och apelsiner i fönsterstängerna. Superfint :-) Men nu har tjugondag knut varit och det är då julen åker ut. Såg på nyheterna imorse att det är tulpanernas dag idag och att svenskarna köper massor med tulpaner varje år. På vägen hem gick jag förbi en blomsteraffär och nu står en bunt också på mitt köksbord. Fina färger är det på dem!


För dem som inte hunnit komma och se mitt julpynt kommer ett smakprov:




Jag tycker det är så är det underbart vackert i snön. Det får gärna ligga kvar en stund till för min del, det är så sagolikt fint. Bara för att jule är slut behöver inte


Vill man få tjälen ur marken så man kan gräva får man göra såhär. Bara tutta på! Gick förbi några gånger innan jag fattade vad det var tal om, kallt var det ute och en paus vid värmen va nice ;-) Bara lite geovetarnördighet, för er ointresserade. Resten av dagen ska jag njuta av att inte behöva plugga och läsa i min jättebra bok, En halvgul sol. Ikväll blir det middag med klassen på V-dalas nation. Tack och hej.

1 kommentar: