2010-01-11

Kyla, snö och plugg

Ja, så börjar det nya året. Tenta den 15 januari i meteorolgi. Är precis som det låter, väldigt intressant. Men som alltid, så fort det är press på att läsa en bok och lära sig vissa bestämda saker så blir det mycket svårare och en aning mindre fascinerande. Nej, så är det naturligtvis inte - jag tycker det är otroligt kul att lära sig nya saker. Det är bara lite svårt att koncentrera sig när jag är hemma. Nu när det dessutom är så ***** kallt så är man inte jättetaggad på att ge sig ut i snön. Tricket är att lura sig själv - jag utförde detta knep idag. Såg fel på schemat och knatade iväg till skolan och fann att jag var helt ensam. Det visade sig att lektionen var sk. "självständigt arbete" vilket kan utföras hemma. Eller inte. Jag satt kvar i TRE timmar och jobbade i skolans bibliotek. Så nu vet jag hur man ska göra :-)

Nu har det hunnit gå tio dagar på det nya året, och de sista dagarna i Södertälje jobbade jag, spelade en massa spel och träffat vänner. Jag firade nyår hos min mammas bästa väninna och hennes dotter tillsammans med min mamma, Andreas och min (inte så lilla) lillebror och ännu en vän till damerna. Vi åt spagetti och mammas nya fina parmesanost, sedan spelade vi spel. Det var otroligt kul :-)

Sedan åkte jag tillbaka till Uppsala med Holmer dagen innan skolan satte igång. Hutlöst kallt var det och jag trodde inte Holmer skulle klara av -20 grader C utan att bli ordentligt sjuk så jag tog taxi hem. Jävligt nice att bara bli skjutsad hem! Hemma såg det ut somvanligt, en aning kallare bara. En klasskamrat till mig har vattnat blommorna så de har överlevt lovet. Tack för det!

Nu sitter jag och fryser om benen - ska strax laga kvällsmat. Fick blodad tand på att experimentera lite i köket, blev en otroligt lyckad lasagne igårkväll. Jag som aldrig gjort lasagne förut lyckades riktigt ordentligt! Andreas har i några kvällar haft en vän på besök för att plugga tillsammans - han tyckte vi kunde slåss om den sista biten ;-D *sucker för komplimanger* Ikväll ska jag försöka mig på en Jansons Frestelse med kassler istället för ansjovis. Tror det heter Karlssons Frestelse då. Får se hur det går!

Nedan kommer ett smakprov på min konstnärliga sida (ja, eller?):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar