2010-08-29

Det är något speciellt med mottagningen...

Finns det något bättre än att vara ute med sina reccar och röja på dansgolvet? Att dra med dem in i en dansring och sedan se dem bli uppbjuden av en annan recce som förmodligen var lika blyga alldeles i början? Nej, jag tror inte det :-)

Veckan hittills har varit otrolig. Jag och mina faddrar - vilket är ett underbart gäng bara de - har umgåtts med reccegruppen Riddarna och lekt lekar, fiskat cyklar, dansat och fånat oss och har haft lika roligt varje gång. Mycket skratt och glädje, det är underbart! Det är intensivt och man har inte mycket tid till att sova men roligare två veckor finns nog inte.

Idag var det aktivitetsdag på Polacksbacken med volleybollturnering och 7-kamp. Vi tränade passningar och servar hela dagen, tyvärr höll det inte ute på planen och i och med förlusten mot datavetarna åkte vi ur turneringen. Men inte spelade det någon roll! Jag stannade kvar och lagade mat i köket på UTNs klubbhus Uthgård och skar lök i två timmar till lasagne till 170 personer på KGBsittningen senare på kvällen. Efter disken stack vi ut till Tältet och dansade loss och min faddertröja är så full av ingrodd svett vid det här laget att den börjat ändra färg :-D

Och det är endast TVÅ dagar kvar tills jag fyller år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar