2009-09-07

Kickboxningspremiär ht 09

Jorå, idag cyklade jag iväg till kickboxningsklubben och körde ett pass. Hamnade på fyspasset, en timme med bara fys/kondition. Hängde med gjorde jag ju, men saknade teknikövningarna. Fick reda på att teknikgruppen, där de sparras och kör de roliga mindkrävande grejerna hålls en timme senare och jag får gå på dem om jag vill :) Får se om det kan slå min gamla klubb, men jag träffade en tjej som jag ska hålla mig till och receptionisten som tydligen också är SM-mästare. Hon var också riktigt trevlig, så det här ska nog bli bra. Finns ju inga bestämda grupper heller, det är bara att dyka upp på passen och vara med. Hur mycket man vill. Alla pass varje dag om man orkar. Hade nog tänkt öka min dos på två pass i veckan till tre, får se hur det blir.

Öppnade boken för andra(?) gången idag och gick lös med överstrykningspennan. Riktigt roligt det här med att plugga :D

1 kommentar:

  1. missa inte alla fantastiska klipp jag skickar dig (plågar dig med) från The Guardian + NY Times etc om Vesuvius och arktis-is-smältning och vilket elände det innebär, som visar hur djävla bra det är att vara geolog i dessa tider.
    Hälsar avundsjuk morsa, som ska läsa om Simon Winchester´s "Krakatoa" för 4:e ggn nu (och träna lagom, OK?)

    SvaraRadera