2009-09-03

Jag har varit i Himalaya

under geofysiklektionen. Nej, inte på riktigt såklart, men i huvudet kan man komma varsomhelst! Igår pratade vi om landshöjningar och bergskedjan Himalaya kom upp som ett exempel. Föreläsaren berättade hur bergskedjan kom till och hur den kommer att växa och bli större :) (tror jag poängen var iallafall, kommer inte riktigt ihåg. Intressant var det iallafall)

Idag började vi dagen med att kolla på olika mineraler och sedan hade vi en lång föreläsning om vulkaner och magma. Det var en skotte på besök som höll föreläsningen som skedde på engelska. Riktigt intressant var det. Ännu bättre var att vi fick sluta klockan tolv och nu är jag ledig fram tills klockan fem när vi ska fortsätta med nolleaktiviterna. Ja, kära KGBmottagning.. Tack vare den har jag tagit mig ett dopp i Svandammen som är full med bajs och gått runt halva Uppsala svept i ett lakan. Spexat mitt på torget klädd med en trasig luftmadrass och skrikigt att jag föder barn. Jag har fiskat upp en cykel ur Fyrisån och färgat den blå. Jag har byggt ett LochNessmonster och hängt upp henne i ett träd. Sjungit karaoke och knäckt mina handleder. Gått runt på nationerna och lekt massa lekar och varit alldeles glad i hågen. Galet kul men galet SKÖNT när det är slut så man kan börja plugga på riktigt. Ska gå ner till kickboxningsklubben nästa vecka också och det ska bli riktigt kul att komma igång med det igen. Can't wait!

Nu ska jag läsa lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar