2009-09-09

Paket på posten

Paket från Bokus! :) Kursboken till det här delmomentet är äntligen i min ägo. 506:- kostade det mig. (Ser att de har höjt priset med en krona sen förra veckan) Tack vare mammas lilla check blev det lite annat godis också. Håller redan på med ungefär tre böcker samtidigt så vi får se när jag har tid att läsa ut allt jag har som hög nu, men jag är lugn :)

Bio igårkväll, Distric 9. Riktigt bra tycker jag. Var filmad som en dokumentärfilm, handlar om en sitation i ohannesburg där en massa utomjordingar är strandade sen 20 år tillbaka. Människorna har satt dem i nånslags karantän, något som utvecklats till lite av ett ghetto. Utomjordingarna får inte vistas utanför karantänområdet och där råder kaos, illegal handel och förföljelse för de här stackars varelserna. Sen händer något och det är väldigt spännande. Peter Jackson (Sagan om Ringen, Bad Taste) står bakom presentationen av en ny regissör och visst kan man se små detaljer som tyderpå att han varit med i bilden. Är inte riktigt på analyshumör just nu (inte för att det inte finns saker att diskutera om denna film, det fanns MYCKET) men jag tyckte filmen var riktigt bra :) Värt att nämna är också att det är en budgetfilm, som var jättebillig att spela in (några miljoner sådär. Småpotatis för PJ). Försäkrar också att det absolut inte märks, den var fylld med scifi-effekter och actionscener. Även om specialeffekterna inte beöver betyda att en film är bra. Mer belägg för storyn, helt enkelt :) (Lärde vi oss den hårda vägen på Multimedialektionerna ;)

"Tio ägg för en krona! Vilket klipp!" tänkte vi. När vi kom hem upptäckte vi att utgångsdatumet är imorgon. Stekte en hel hög med pannkakor idag, resten blir väl muffins eller någonting. Söker alltså recept med massor av ÄGG i. Har sex att göra av med senast imorgon.

Är ensam ikväll, ska till träningen om 45 minuter och resten av kvällen är Adde på barrunda. Blir väl att smaska pannkakor och läsa ? :D

1 kommentar:

  1. Får jag låna kursboken sedan? Sååååå sugen!
    längtande och avundsjuk
    la mamma (som just sett District 9 och gått bananas)

    SvaraRadera