2010-03-29

Apfelstrudel och NKF

Ett härligt veckorslut har jag lagt bakom mig och en spännande vecka väntar. I fredags gick jag på synkoll inför körkortet som ska jobbas på i sommar, sedan träffade jag kusinen Sofia som också pluggar i Uppsala. (hon var i ärlighetens namn här först) På kvällen jobbade jag i köket på Tirolerkvällen på VG nation. Tiroler är en kväll när man klär ut sig och dricker massor massor med öl, lyssnar på ompa-bompamusik och dansar på stolen tills man är så full att man inte kan stå rakt. Hur kul som helst, jag drabbades av ryggskott ganska tidigt på kvällen, men hade inte velat vara någonannanstans. Efter fyra protioner apfelstrudel var jag på gott humör :-D

I lördags var det NationsKörsFestival där de flesta körerna från Uppsalas nationer medverkade. Man fick vara med i en storkör som tillsammans med en välkänd dirigent sjöng från Carmina Burana och sedan framförde de olika körerna varsitt bidrag. VGs blandade kör framförde We are the world och alla i hela salen sjöng med, och Snärkeskören hjälpte till med tändare. Stämningen var på topp :-) På kvällen var det NKFgasque och det var en av de roligaste gasquer jag gått på. Tänk er en hel sal fylld med folk som älskar att sjunga, och som allihop sjunger i stämmor. Mäktigt. Jag satt bredvid Östgötakörens dirigent, en väldigt trevlig Linköpingsbo :-) Under kvällen framfördes olika spex och priset för bästa spex gick hem till VGs mankör som, utklädda till pojkgruppsmedlemmar, framförde ett backstreetboys-medley. Underbart!

Som ni läste ovan är det ryggen som plågar mig mest just nu, det är väldigt svårt att böja sig ner. Att jag belastar musklerna fel när jag har ont verkar vara ett faktum när smärtan på detta sätt. När vi kommer hem från semestern ska jag försöka våga mig på några springturer utomhus och se om det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar