2009-08-26

En minst sagt omväldande vecka

Ja herregud. Jag har varit usel på att göra inlägg (har faktiskt försökt registrera in mmin telefon på blogspot så jag kan blogga från telefonen men det funkade inte av nån anledning) och skälet till det är kanske inte så konstigt. Flytt förra veckan och skolstart i måndags. Flytten gick förhållandevis bra, när flyttbilen väl kommit gick inpackning jättefort (I'm the packmaster) och utpackning gick också smidigt som attan. Therese och Sebbe hade anlänt hit under dagen och hjälpte till, så vi var sammanlagt sex stycken som kånkade in allt.

Jag har träffat min lillebror!!! :D Den lille bebisen från Göteborg följde med pappa när han kom för att hjälpa mig och vi fick gulla och krama honom för första gången. Sötaste ungen ever, och jag brukar inte ha mycket till övers för bebisar. Men han var så otroligt söt. Var glad och hade lätt för att skratta och när han gjorde det så syntes hans två små tänder :) Urgulligt!Sen skolstart. Vad kan jag säga? Mottagningen är flummig som fan. Vi som är nya kallas recentiorer, reccar. Vi ska fjäska så mycket vi kan för våra Regenter, Väl-com. Alla spexx och dikter och sånger vi hittar på handlar om dem, hur fina och underbara de är. Första dagen lekte vi lekar och drog ut på nation. Asröj med hela Uppsalas reccar inne på samma klubb - Östgötanation var full till bristningsgränsen. Igår var vårt uppdrag att fiska upp en cykel ur Fyrisån och sedan smycka den enligt ett tema. Alla lagen har olika länder som tema och för att nämna några så fick KGB(KemiGeovetenskapBiologi)reccarna ihop en Frihetsgudinnecykel, en pokémoncykel, en rastafariskyel(med tillhörande planta, ofc) och såklart - en himmelsblå cykel till självaste William Wallace himself. Vi fick också lära oss reccedansen - imagine yourself en stor gräsmatta med ett par hundra pers som dansar flumdans precis i takt. Underbart. Varje år utses en reccelåt och sedan en dans till den låten. Vår reccelåt i år är Bob Sinclair och The Sugarhill Gang med Lala Song. Imorgon är det nationsrunda, besök på alla 13 nationer och en dricka på varje. Kul lär det bli, fulla kommer vi alldeles säkert vara när vi avslutar kvällen. Jag ringer Andreas som får leda mig hem, oroa er inte för mig :) Nu ska jag låta dessa inspirerande ord avsluta inlägget:

"När man är ute på en nation så hör man ibland sin reccelåt och hela dansgolvet med helt okända människor börjar dansa reccedansen tillsammans. Det är så himla fint."
- Rasmus, Geovetarfadder.

1 kommentar:

  1. Och vilken skola är det skolministern kallar flumskola? ;)
    Vad roligt att du har roligt!
    Ha det så bra!
    kram Janis

    SvaraRadera