2009-08-04

Mindre än två veckor kvar

Vaknade halv nio imorse och fick flyttnoja. Vid ett par tillfällen har jag kånkat hem gamla flyttkartonger från jobbet och jag tejpade ihop ett par av dem och började plocka ner mitt rum. Två hyllor med böcker försvann ner i lådorna och med ens blev allt en aning sentimentalt. Det är mindre än två veckor kvar tills jag flyttar; om mindre än två veckor är jag inte längre Södertäljebo, om mindre än två veckor kommer jag ha flyttat till Uppsala och om mindre än två veckor har jag lämnat mitt rum jag bott i tio år och satt min personliga prägel. Om två veckor har jag flyttat hemifrån. Lite svårt att fatta. Men de packade kartongerna står där och betyder "There's no going back" Nu måste jag bara rensa runt i rummet och välja vad som ska med till Uppsala och vad som ska stanna kvar eller slängas. Hur vet man det? Jag har använt gosedjur som fyllningsmaterial i kartongerna så att de inte ska bli alldeles för tunga så de kommer definitivt att följa med. Antar att problemet löser sig självt med tiden.

Ur en streetfight/självförsvarsvideo
Bas Rutten: "Someone's telling me about my wife? I'm sorry sir, but I'm gonna break your leg."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar