2009-10-15

Inte sten men JORD!

I och med tentan förra torsdagen så har vi påbörjat en ny period i kursen - Jordarter och Landskapsutveckling. Hittills har det i stort sett bara handlat om glaciärer och moräner men verkar ganska intressant ändå. Skolan har inte tagit upp så mycket tid den här veckan och gjort plats i schemat för andra (inte mindre viktiga) saker :D

I lördags var Andreas och jag på bio, Inglorious Basterds. Utspelar sig under nazisttiden i Tyskland där ett jänkargäng lett av Brad Pitt lynchar nazister. I slutet ska de spränga en biograf där hela pampgänget befinner sig, Hitler, Goering och deras kompisar. Jag vet, och tycker själv att Tarantino är en väldigt häftig regissör, väldigt enkla effekter med mycket spänning och inte minst många bisarra situationer som skruvar till det hela. Han r väldigt cool och det syntes igenom hela filmen vem som stod bakom den. Tyvärr för min del så var det en aning för mycket våld och blod och pistoler för att jag skulle tycka det var bra. Gömde mig bakom Andreas genom halva filmen nästan för att det var för läskiga grejer som hände. Underhållningsvärdet låg ju på typ noll. Så det var lite synd. Men som sagt, Tarantino är grym!

Dagen efter det kom svärmor på besök och vi tog en tur till IKEA och köpte matbord och skoställ. Med ett riktigt bord att sitta vid att plugga och käka vid känns lägenheten nästan komplett. Jag saknar bara lite grönt för att det ska vara klar(a)t! Det är skönt :)

I måndags var jag på äventyr med klasskamraten Erica när vi letade genom halva Uppsala efter en liten djuraffär. Vi hittade den tillslut en timme innan den öppnade. Då gick jag hem och läste resten av dagen. Nattfåk gick åt snabbt :)

I tisdags var det körträning och jag skrålade på till Seasons of Love och igår var det pubrunda med BÄR. BÄR, Biologiska ÄmnesRådet är alltså fyllt av biologer. Jag och min klasskompis Pauline fann oss inte i detta och kom dit i geovetarutstyrsel. För mig blev det Grotthjälm, reflexväst och gummistövlar. För att inte tala om min sedimentklänning ;) Hann till mer än hälften av nationerna och hade en grymt kul kväll :D

Bilder tagna av Pauline

Ikväll blir det träningspass och sen hem och mysa. Ska till Södertälje imorrn, ska jobba och träffa THERESE! :D

2 kommentarer:

  1. och du ska träffa mig och lillebror Daniel oxå! Hur häftigt som helst, huh?
    mamma :-D

    SvaraRadera