2009-10-03

Scones är gott

Ja, bokmässan var klockren. Stressade runt till olika seminarier, fick lite signeringar och köpte MASSOR av böcker ;D Bland annat Nick Perumov till min käre pojke här hemma som författaren signerade i SF-bokhandelns monter. Perumov är ju från Ryssland, så det kändes lite exotiskt. Även om det inte var jag som pratade med honom, jag hade så bråttom att jag lämnade böckerna hos en trevlig kille som stod framför mig i kön som kunde ta hand om det medan jag sprang till ett seminarie. Verkligen snällt :) Slutet på mässan blev en aning stressad för att hinna redovisa pengar och timmar och välja ut bokbonus (för varje dag vi jobbat får vi hundra kronor att "spendera" i Bonniers bokmontrar, som tur var hade jag valt böcker redan dagen innan) och få tillbaka böckerna från trevlige Sf-killen och springa ut till pappa som cirkulerade i bil runt Svenska Mässan i brist på parkeringsplatser utan att glömma någonting. Men jag hann, det blev verkligen ett dramatiskt avslut. Men klockrent, rena hollywood ;D
Att få träffa lille David var ju magiskt, kan inte säga annat. Han är så OTROLIGT söt! :)

Sedan åkte vi till Västergötland med klassen. Åkte runt och fick se några otroligt vackra platser. Det här med sten är faktiskt jäkligt intressant, bara man vet vad man ska leta efter. Vi fick testa våra geologhammare också, hackade fossiler. Hittade mycket också så fickorna var bokstavligen talat fyllda med sten när vi åkte hem. Jag hittade bland annat en väldigt fin trilobit, ca 2 dm lång som hade kvar sitt huvud också, även läraren blev imponerad :)


Jag och klasskompisen Jesper (Bild tagen av Hanna)

Trilobiten Lars

Igår hade vi första duggorna, en med sten och en med fossiler. Stententan gick bra, förmodligen för att jag satt i stensalen från elva till sju dagen innan och lekte med dem. Säger det igen, sten är jäkligt intressanta grejer.

Sedan var det gasque! :D hade en astrevlig kväll, jättemysigt att få träffa alla faddrar och KGB:are från mottagningen.
Jag och min klasskamrat Lena på KGBgasque. (Bild tagen av Pauline)

Idag blir det damsupé på VG sedan blir det plugga av resten av veckan för på torsdag är det massiv geologitenta. For now ska jag lämna datorn och gå och äta nybakad scone och kanske bläddra lite i kursmaterialet?

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk vecka du haft. Glad att du uppskattar det vackra Västergötland, där du har halva dina rötter. Pappa hälsar, lille David är sedan måndags i Iran på bröllop. (Inte hans egen, tack och lov...!)
    Rock around the clock, darlin´ hälsar morsan

    SvaraRadera