2009-11-19

Ny kurs, nytt mål

Idag startade nya kursen, Vatten, klimatet och atmosfären. Now, this I like, det verkar jätteroligt även innan man börjar kursen. Kanske till skillnad från mineralogi? Äsch vi får se, första lektionen verkar iallafall lovande till undantag för en blyg osäker doktorand som ska hålla i ett antal av föreläsningarna. Men köpa kursbok för 650:-, inte lika kul. Ett par kompendier för några hundralappar också, det hade man kunnat slippa.

Har för mig att jag lovade samma sak sist men den här gången ska jag försöka ligga à jour med undervisningen, ha läst de rekommenderade sidorna innan själva föreläsningen. Vore skönt att inte ha pluggpanik sista veckan innan provbet och upptäcka att man har fem kapitel och ett halv kompendie kvar att läsa innan man börjar repetera. Tentan kändes ju helt okej igår och jag jobbar ganska bra med lite press på mig men för en gångs skull vore det kul att bara prova på att ligga bra till vad gäller studiematerialet :)

Fem timmar imorgon på tåg till Göteborg, där kanske det går åt ett helt kompendie - vad tros om det? Även om det nu "bara" handlar om vatten. Kanske SMHIs kompendie på vägen hem, perfa!


Tjo för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar