2009-11-17

Pluggstimulans

Allmänt tråkig dag känns det som. Sista ansträngningen inför tentan imorgon och jag har fortfarande en bok som ska läsas och hinna repetera allt jag lärt mig så jag är ju busy. Andreas är i skolan 10-17 så han är inte här för att distrahera vilket iochförsig är bra.

TVn står på för att få lite ljud i lägenheten, I drömmarnas trädgård går på barnkanalen. Det måste vara det mest utflippade barnprogrammet ever. Manusförfattarna måste varit höga som stenar när de skrev det här, det slår till och med teletubbies i flummighet. Men vad vet jag? Till en tvååring kanske det passa utmärkt som underhållning och hjärnstimulans. Det blir dock oroande beroendeframkallande efter ett tag.

Paket från bokus, lite trevligt. Har inte tid att läsa boken i fråga, men som julklapp till en viss person tror jag det blir bra.

Farväl för den här gången, och glöm inte att aldrig släppa taget om den tokiga Ninky Tonken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar