2009-11-14

Hembygdsmiddag

Igår överraskade Andreas mig och föreslog att vi skulle åka till IKEA. Jag har tjatat om det flera helger i rad men han har aldrig varit taggad så det var verkligen ett otippad förslag från honom. Först tvätt och lite plugg inför tenta (PÅ ONSDAG!!!), sedan drog vi iväg ut till Boländerna. Ett par timmar på IKEA och stora Coop Forum blev vår fredagskväll, det var jättemysigt. Äventyr är alltid skoj!

Ikväll kommer svärmor och svåger på besök, med sig har de en MARSVINSBUR hemifrån törnrosavägen. Ja, ni såg rätt: MARSVIN!!! Jag har haft det jättebra här i Uppsala men det har alltid varit en sak som fattats, ett litet mjukt och gosigt marsvin. Jag har haft marsvin under i stort sett hela min uppväxt och "once you go guinea pig, you never go back!" Har haft svår abstinens som visat sig i form av kanske lite överdrivet gnäll på Andreas. Förhoppningsvis kan jag låta bli det när jag får en liten pipis :D

När Andreas underhåller sin familj ska jag iväg på gasque på nationen, ikväll är det hembygdsmiddag som gäller! Vi i kören ska göra ett framträdande också, i tisdags hade våran första konsert för den här terminen. Det var min första konsert med kören och hela kvällen blev jättelyckad. Hade lite folk som kom och lyssnade och det var jättekul. Se två låtar från kvällen här och här.

Vad har mer hänt sen sist? Jo, min vän Pauline har fyllt år och hade tårtmiddag :) Jag och Erica, en annan tjej från klassen, gjorde en paleontologitårta med marsipandinosaurier och en ammonoidea-bläckfisk.

Chokladkakebotten med smörkräm med hallon och blåbär och marsipandekorationer ovanpå, det var MUMS!

Jag har också arbetat på nationen ett par gånger! En kväll stod jag i puben och tappade upp öl till folk, det var riktigt kul! Kom hem sex på morgonen efter städölen och kapsning, sannerligen en kul kväll. En lördag hjälpte jag till i köket och fixade helgfika, lika mysigt det :)

Läst ut flera böcker, efter Bones of the hills har jag kommit igenom fyra romaner och har också kommit fram till del nummer fem i serien om Barnen Baudelaires olycksaliga liv som alltid levererar. Nattfåk läst jag om, sedan impulsköpet Kvinnorna på 10:de våningen, Sista kulan sparar jag åt grannen och Nu vill jag sjunga dig milda sånger, de två sistnämnda fick jag med mig hem från bokmässan. Sista kulan .. var riktigt bra, en kvinnas upplevelser under det etniska kriget på Balkan i slutet på 90-talet.

Up har jag sett i 3D på bio, SUPERBRA! Filmen var häpnadsväckande bra, jag fällde tårar vid flera tillfällen - både av skratt och av gråt. 3D kan verkligen rekommenderas, helt otroligt skickligt :)

Blev en lite längre uppdatering den här gången, ska försöka vara lite flitigare och skriva lite oftare istället :)

1 kommentar:

  1. Nu har jag uppdaterat mig om vad du haft för dig under den sista tiden - det verkar väldigt kul att plugga i Uppsala! Och med nationsliv,lussekatter, körsång och marsvin, och middagar med landstingsfolk ;) kan det ju inte bli annat än toppen! Ha det så gott! /Janis

    SvaraRadera