2009-11-30

Marsvin och akutmottagning

Käka julbord på Ålandskryssning gör man inte ostraffat. Eller? Magknip startade på bussen hem till Uppsala och har hållit i sig sin dess, i mer eller mindre intensitet. Andreas på Dreamhack och jag plågats ensam hemma. Då slog jag slag i saken och promenerade ner till Stabby och köpte mig ett litet marsvin! :D Fyra månader gamla Holmer har hållit mig sällskap sen i torsdags och har vant sig ganska bra till idag. Redan andra kvällen kurrade han i mitt knä och igår sprang han omkring i soffan och "pratade" - små hemtrevliga ljud medan han undersökte varenda vrå. Som present lämnade han ett par korvar i mitt knä och några fläckar i soffan. (Som jag gnuggat bort med lite tvättmedel, men jag börjar fundera på om en ny klädsel på soffan vore välinvesterat. Vitt är kanske att utmana ödet en aning.)

I förrgår vågade jag mig på en visit på IT-Gymnasiet på öppet hus och det fick jag bittert ångra - kvällen spenderades på akutmottagningen här på akademiska sjukhuset. Tyvärr hittade de inget fel på varken blodprov eller urinprov. (De fick sticka mig FEM gånger därför de inte kunde hitta mina otydliga vener men jag behövde bara kissa i kopp en gång) Mer än så behöver jag kanske inte gå in på läkarens undersökning av mina bukdelar, låt mig bara säga att få människor varit så närgågna. Yep, let's leave it at that.

Så nu sitter jag här, marsvinshår över tröjan och fläckar på soffan och knasig mage som inte låter mig dricka julmust på första advent utan att knipa och känner mig värdelös som inte kan åka till IKEA och fixa julstjärnor till nästa helg. Haha, lät en aning bittert kanske, men det känns bra att Andreas kommit hem, han har lovat att ta hand om mig. Och jag laddar hem filmer för glatta livet, är inte alltför orolig längre över att universitetet ska stänga av internet. Won't you give a girl a break?

hälsningar från Klara, må era magar aldrig Knasa

1 kommentar:

  1. so sorry, vilket sug. Akuten är inte världens mest sympatiska ställe, I know. Hoppas allt är väl nu, du har har nog gjort din magsjuka för ett par decennier framåt. Hälsa lille Holmer! Lena säger hon har massor med sågspån. Följer Holmer med hit till jul? (Hoppas hoppas) Kram (det var inte kul att kommunicera via mobil den natten, och vara så långt borta och inte kunna hålla handen...)

    SvaraRadera