2009-12-12

Laptop i sängen och marsvinspip i köket

Ja, ni såg rätt - LAPTOP! En underbar maskin som gör att man - tillsammans med en granne som inte är så snål med att låna ut sitt trådlösa internet - kan blogga i sängen! Lovely. Andreas har fått erbjudande i skolan om att köpa en billig liten handdator med lite rabatt och han valde en MacBook, en sån där cool grej från Apple. Ni vet, det där företaget som uppfann ipod och iphone. It's awesome and I want one too :-)

Angående pipandet i köket så hade vi (eller kanske bara jag) en underbart trevlig stund i köket igår när Andreas lagade kvällsmat. Jag höll Holmer i famnen - och han ÄLSKAR att vara i köket. Vrider på huvudet och klättrar runt på mig och tittar och nosar. Och lämnar korvar på golvet, hygieniskt och härligt. Då när Andreas hällde vatten i kastrullen från vattenkokaren fick vi för första gången höra det från min lille gris:


De underbara marsvinsljud som de gör när de hör eller känner lukten av att det vaknas något gott. Holmer gjorde det alltså när han fick höra kokande vatten hällas ner i kastrull. Vet inte riktigt om jag ska vara orolig för skruttets mentala hälsa men just då blev jag bara lycklig. Det kändes fint på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar