2009-12-16

Snö i drivor, julsång och klappar

Snöstorm igår har resulterat i att Uppsala numera är en vit stad. Snö och modd och is överallt, det är härligt! (och kallt och halt) När man just blivit så trött på allt det blöta och mörka så man kan spy så kommer en sån här överraskning bara på en dag - nu känns det verkligen som rätt väder för årstiden.


Dagen för snön passade dessutom utmärkt för en annan sak - VGkörernas julkonsert. Västgöta Nation har en manskör, en damkör och den kör som jag är med i - den blandade kören med både damer och herrar. Alla är asbra, om jag får säga det själv ;-) Vi sjöng några sånger och sen fick man tända ljus om man ville och det var så fint. Sen blev det köruppehåll över julen. Eftersom min kamera gått sönder så kunde jag tyvärr imte be Andreas filma den här gången..

Cykla i snö är ett äventyr kan jag tala om, men jag ramlade inte en enda gång. Man får ta det lite långsammare och försiktigt och absolut inte glömma hjälmen även om man vill ha en mössa (jag har alltid hjälm, mössan har fått ligga på hyllan hela hösten). Cykelturen till skolan imorse blev ganska mysig - jag hade en labb klockan åtta och cyklade igenom stadsskogen då himlen inte än hade ljusnat. Då lite halvdunkelt med ljusblå snö åkte jag i den täta skogen. Underbart. Och lite kallt.

Nu har jag kommit hem och Andreas är iväg och skriver tenta. Utmärkt tillfälle att slå in alla julklappar, så jag slog slag i saken och nu ligger de alla i min ********, inslagna och jättefina! (9:- per 5 meter julklappspapper på Claes Ohlsson, you gotta love it!)

2 kommentarer:

  1. Ja, jag blev väldigt nöjd! :D Visste inte att du läste min blogg Erica, jag trodde jag endast skrev för mamma ^^ xD

    SvaraRadera