2009-07-10

Impulsivitet

Jag tycker nog att jag kan kalla mig själv impulsiv. Har jag tråkigt utan något att göra och kommer att tänka på något brukar jag oftast göra det med en gång. Behöver inte vara något stort, men jag kommer jag på något som verkar kul och som får tiden att gå vill jag helst göra det nu! Jag behöver liksom inte planera att gå ner till centrum eller åka in till Stockholm och handla ett par byxor. Gillar inte att dra ut på saker. Kostar det inget och om jag har gott om tid (nu innan sommaren hade jag många dagar utan plan + ett busskort) så är det bara o köra! Som igår, två lediga dagar utan mål i sikte. Skriver blogginlägg och pratar lite på msn och äter kryddkorv men när klockan blev fyra på eftermiddagen var det inte roligt längre och jag hade gjort upp en plan - att ta mig till Rönninge och till Andreas på min cykel. Kollade noga på kartan; visst fanns det en stig som ledde från Östertälje station som inte verkade svår att hitta och som ledde in till en väg där jag kan resten av vägen. Synd bara att kartan inte var uppdaterad och stigen inte fanns längre. Istället höll man på att lägga vägar som bäst och hälften av skogen inte fanns kvar. Ringde Andreas som kom till min undsättning och ledde mig in på en annan väg, en slingrig, lerig, ej anpassad för cyklar, och-jag-kan-inte-fatta-att-den-syntes-på-kartan stig som efter två och en halv timme ledde mig rätt. Blöt och lerig kom jag fram, men lycklig :)

Senare på kvällen gick jag in på studera.nu (tack vare Malin som tipsade mig) och fick mitt antagningsbesked: JAG KOM IN PÅ GEOVETENSKAPSPROGRAMMET I UPPSALA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar