2009-07-26

Vem behöver Thailand? I know I don't

Ja, helgen var ju helt underbart mysig :) Skärgårdsmiljön är ju oslagbart och vädret var på sitt bästa humör. Att få åka nånstans på egen hand med min myspojke var ju också obetalbart. Han hämtade upp mig efter jobbet i fredags sen åkte vi buss till hamnstaden Nynäshamn. Tog 1 1/2 timme med buss, inte så farligt, tre stämplar på remsan. Sen knallade vi upp till hotellet, och kollade in vårt rum. Som alla hotellrum blir man ju alltid nöjd. Vi hade t o m TV i taket :D
Sedan gick vi tillbaka ner till centrum för att äta kvällsmat. Blev pizza ute på kajen, mycket romantiskt :)
Promenad tillbaka och bums i säng (hotellsängar är höjden av himmelrike. De vita, frasiga sängkläderna är som grädde nästan :)
Dagen efter började vi med, som sig bör, en maffig hotellfrukost! Favoritgrej nummer två med att bo på hotell är just frukostbuffén. Olika slags bröd, yoghurt och fil, frukt och pålägg. Ägg. Juice, kaffe, te eller varm choklad. Jag skippar lunchen och kör så det vrakar redan vid fruskost. Vi åkte färja ut till Nåtterö och promenerade till StorSand, Nåtterös fina sandstrand. Massor med tång och sjögräs, men det stör inte mig alls. Vattnet var en aning kallt, så jag doppade kroppen ett par gånger, men sen fick det vara nog med badande och vi gick på upptäcksfärd istället. En grotta hittade vi, tre(!) meter lång var den. Imponerande ändå, jag har aldrig varit inne i en grotta :) Sen åkte vi färja tillbaka och hade grillkväll på hotellet. Jag har nu, för första gången i livet, smakat aioli (tror det stavas så iallafall). För de som inte visste om det, jag var en av er för inte så länge sedan, så är det en sås. Den vi fick var en aning krämig och jag anade vitlök i smaken. Ska hitta något recept, måste testa att göra själv nån dag. Idag packade vi oss ut ur hotellrummet (efter frukosten såklart) och drog nere i hamnen hela dagen. Käkade glass och lunch utomhus i strålande väder och jag måste kämpa för att inte börja grina när vi går mot bussen och den svänger ut på motorvägen mot Södertälje :(
Det är fånigt att vissa känner att de måste dra utomlands för att få semester och vila upp sig från sin stressiga vardag när vi ändå har oaser redan här, i Sverige. Det som var dyrt i detta fall var hotellrummet och det måste man ju även betala om man åker iväg nånstans men sola och bada kan man ju göra här (iochförsig kanske man inte vill det på vintern, men såhär dags på året går det ju). Det regnar inte ofta vid kusten på somrarna (inte vad jag vet) och man måste ju inte heller snacka engelska som vissa kanske tycker är lite jobbigt :D

Jag känner mig kanske inte utvilad inför den tid på jobbet som är kvar, men jag är nog så taggad inför nästa stora event - FLYTTEN! Den 17 augusti smäller det, då ska alla grejerna vara packade och klara (hehe, klara) och redo att köras iväg till UPPSALA!!! :D

(Jag har ju en massa bilder på kalaset och kommer lägga upp dem lite senare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar