2009-06-16

Härligt, nybörjartur!

Första tävlingen jag är med i blev tursam! Vann en köksmandolin från KardemummaGummans blogg, hämtade ut paketet igår. Andreas började skära tomater och paprika direkt, han tyckte det var jättekul. Jag får nog låta honom sköta skärandet i fortsättningen för så fort jag tog i skäraren så skar jag mig på tummen - så klart. Men vi tackar så mycket här hemifrån :)
Det var sista kvällen i Uppsala igår, om några dagar stundar det bröllop för Andreas kusin nere i Västergötland så dit ska vi bege oss imorgon. Från Hemköp fick vi en rabattkupong för en burk med Ben&Jerrys, så sista kvällen myste vi med lyxglass. Bohemian Rasberry blev det, vanlijglass med hallonsylt och små browniebitar. Gott var det ju såklart - men istället för att njuta av hela burken grävde vi runt efter browniebitarna och själva glassen kom liksom i andra hand. Blir nog nån mer chokladig smak nästa gång.

Ja, nu sitter jag här vid min egen dator och njuter av att kunna sitta här hur länge jag vill :D Blev välkomnad hem med en nybäddad säng och en stor bukett med lupiner på byrån, omtänksamma mamma! :) Köpte fortsättningen på Grottbjörnens folk så fort jag kom till Södertälje, när jag suttit tillräckligt länge vid datorn för att njuta av friheten att slippa dela med mig så tänkte jag nog börja på tvåan. Vet inte när jag får tillfälle att blogga nästa gång, blir nog först efter bröllopet som blir till midsommarkvällen. Hoppas vädret är med oss och att det kommer finnas massor med mat och jordgubbar på mottagningen! :D

2 kommentarer:

  1. hej. tack för din hjälp ;) ja, jag vill bränna det som datafiler, inte som en DVD-skiva utan bara så att det går att öppna i en dator och sen kan man se på filmen/avsnittet där. Ska bli en present, som jag måste ha....idag!! Fast tobias bror ska hjälpa mig lite, hoppas det löser sig :)

    SvaraRadera
  2. grattis- en mandolin är ju toppen att ha. det är så att man vill skiva allt :-) hoppas ni hade en fin dag och att bröllopet var kul!

    SvaraRadera