2009-06-01

Första dagen i juni

Idag har det varit jättefint väder, soligt och utan ett moln å himlen. Jag har varit utomhus nästan hela dagen, promenerat i centrum med mamma, lyssnat på Maria Wetterstrand på torget, letat efter cyklar, ätit glass två gånger och varit ute och sprungit. Det börjar kännas lite på axlarna och armarna att jag inte haft något särskilt skyddande plagg på mig, hittade en flaska solskyddskräm när jag kom hem som jag genast smörjde in mig med innan jag stack ut och joggade. Kanske en bra idé att sätta på sig det innan man går ut på morgonen nästa gång. Jag tänker inte tjata om min solbränna ännu mer (även om det har gett ett lite underligt resultat att vara ute i solen i tre dagar utan keps) utan bara säga att det är jätteskönt när vi har sånt här väder :)

Cykel har jag varit på jakt efter, men vill man ha en begagnad blir det nog blocket jag får leta på, eller vänta tills jag kommer till Uppsala tyvärr. Jag vill ju helst ha den här i Södertälje till att börja med eftersom jag vill cykla till jobbet varje dag och flytta den först när jag själv flyttar alla mina saker. Det finns en cykelaffär i kungens kurva jag kikat i där de hade cyklar i den form som jag vill ha, men hur man tar sig hem därfrån utan bil har jag ingen aning om. Buss och tunnelbana är den enda kollektivtrafik som går och på varken buss eller t-bana får man ha cyklar. Det kallar jag genomtänkt. Att cykla till Södertälje känns inte heller som ett alternativ. Nu blir det mer läsa bok :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar