2009-06-05

Mulet ute, full bokhandlare inne

Då talar jag inte om mig själv (om nån förväxlade mig med en bokhandlare) utan Bernard från serien Black Books. Jag kollar inte på många serier, brukar hålla mig till Desperate Housewives, True Blood(säsong två på g??), Big Bang Theory och några säsonger av How I met your mother, men den här pärlan är svår att hålla sig ifrån när man väl sett ett par avsnitt. Britten Dylan Moran är skapare och huvudpersonen. Han spelar den tjurige och nästan alltid alkoholpåverkade bokhandlaren som älskar böcker men avskyr kunder som alltid i vägen och stör när han sitter och läser eller sover. Fran och Manny, Bernads närmsta vänner tillför äventyren i Bernards liv och det är så hysteriskt roligt! Har tre säsonger, blir maraton idag känns det som.

I onsdags var vi på gamla gymnaisets utspring, skoj att se de små liven så fina :) Var på mottagning igår i Brunnsäng hos studenten Lisa. Trist med vädret bara, regnt och grått och blåsigt och kallt... Ska väl ut och springa en sväng, så blir det korvstroganoff till kvällsmat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar