2009-06-29

Alexander Kyckling, mästare i cykling

Idag har jag äntligen gjort det! (eller rättare sagt igår) Cykelringen hade nattrea igårkväll så jag släpade dit Andreas och köpte mig själv en cykel! :D En jättefin 26 tummad, 3-växlad, vit-lila skönhet som heter Svalan :)

Uppskattar hjälpen väldigt mycket, pojken min skulle upp vid 6 på morgonen dagen efter och jobba som brevbärare och ändå följde han med och kånkade på den stora otympliga kartong som cykeln låg i genom både t-bana, pendeltåg och buss. TACK :D


Idag var jag ledig och tog den första cykelturen. När pojken var på jobbet satte jag och hans mor ihop den, det var faktiskt inte svårt alls! Att justera växlarna fick han hjälpa mig med när han kom hem men det var inte heller särskilt krångligt. Det är så härligt att cykla! Sedan grillade vi på eftermiddagen innan jag cyklade hem till Södertälje :)

En liten cykelsång från gymnasietiden kan ju vara trevligt när man är på cykelhumör

1 kommentar:

  1. oh! åh! hur mycket kostade den? billig?? :D REA=bäst!

    SvaraRadera