2009-06-12

Skatteåterbäring

Härligt med tillskott i kassan så man slipper sno från sparkontot för att handla mat :)

Scones till frukost, kändes lagom lyxigt :) Regnat hela dagen så jag har legat på soffan och virkat och läst, lägger upp bild på min skapelse senare.

Scones
  • 7 1/2 dl mjöl
  • 1 tsk salt
  • 4 tsk bakpulver
  • 100 g smör
  • 3 dl fil (eller mjölk)
Blanda de torra ingredienserna och häll i filmjölken och det smälta margarinet. Knåda degen en aning och dela upp i fyra lika store delar. Knåda lite till och dela in i ytterligare fyra delar av varje bit. (Mina blev så jäkla stora för jag missade biten om att skulle dela bitarna i ytterligare fyra bullar. Så vi fick fyra enorma bröd istället för 16..) Rulla till bollar och tryck till lite. Grädda på bakplåtspapper 10-12 minuter i 250 grader.
Bilden är tagen med min mobilkamera, har ÄNTLIGEN bytt min gamla operatör som inte fungerade med den här fina telefonen. Jag har varit tvungen att använda min äldsta tegelsten som använder sig av 3Gnät vilket den nyare inte gör. Den har inget minneskort eller datorsladd så att ta bilder med den har varit helt värdelöst. Men nu har jag alltså bytt operatör (efter många turer, tro mig), 3000 gratis i sms i månaden - Here I come! :D Har fortfarande mitt gamla nummer, so no worries :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar