2009-06-25

Jag har varit i paradiset

Paradiset heter Torsö. Mumminmamman heter Friederike, sagoprinsessan heter Thesi och min egen Herkules heter Andreas. Friederike är Andreas mammas syster som har sitt stora blåa hus ute i skogen och altanen tittar ut över sjön. Hon lagar mat och bryr sig om även om hon har fingret i bandage. Thesi är bruden som var så vacker som ur en saga.
Herkules är min Andreas som bara är så fin :) Jag har haft några underbara dagar med hans släkt som är riktigt mysiga allihop. Bröllopet var jättefint, vigseln var i ett litet kapell som vi utsmyckat med blommor dagen innan och den påkostade mottagningen (90 pers fick vaktel till middag, bara för att nämna något) hölls på en herrgård. Trerättersmiddag, typ 7-våningar på tårtan och fri bar. Hell yeah! Min bröllopspresent var en parvante, ett par vantar för par som är ute och håller handen när det är lite kyligt ute. Två enkla vantar och en vante med två hål där båda kan sticka in sina händer och gosa därinne. Presenten gick ju hem med hull och hår, så jag är supernöjd :)

Brudens familj har en hus som jag verkligen bara trodde fanns i .. jag vet inte, i en dröm. Ett stort fint hus som nästan sticker ut över vattnet med en stor altan där vi dagen efter bjöds på buffé med 60 av de andra bröllopsgästerna. Vi var där ett par dagar (jag, Andreas och hans mamma pendlade till Skövde och sov över hos Andreas bror, tack för att vi fick låna din säng ;) och varje dag badade vi i sjön med Andreas lille kusin, åt massor med mat (muminmamman lagade mat åt nästan 15 personer varje dag - lunch OCH kvällsmat) och jag fick till och med SEGLA! Jag åkte runt en massa i en optimistjolle och så åkte vi på en tur med en lite större segelbåt också. Jag har aldrig seglat förut och det var JÄTTEKUL! :D

Nu har jag kommit hem igen(ännu en blokuttet i mitt rum från mamma :D ), dags att börja jobba. Har dessutom bränt mig ordentligt på låren så jag har fått nog med sol på ett tag. I Södertälje har det tydligen varit riktigt ruskigt regnväder men vi har haft strålande solsken varje dag. En liten semester, med andra ord. Nu blire jobb.
Oså ska jag ta mig till Kungens Kurva och skaffa cykel, det har jag också bestämt mig för. Virka och läsa och springa :) Tyvärr inte vara med Andreas så mycket, han jobbar i Tumba och numera när jag inte har busskort kostar det skjortan att åka pendeltåg :( Vi hade en mysdag igår när vi gick till gamla stan, besökte SF-bokhandeln och åt glass från Ben'n'Jerry's glassbar. Jag gillar när man fick välja flera smaker en aning bättre än om man köper en hel burk med bara en smak. Man får kanske lite mindre glass men just att man får flera smaker istället för en gillar jag. Jag valde Strawberry Cheesecake, Cookie Dough och Caramel Chew Chew. Strawberry Cheesecake har varit länge, och är fortfarande faktiskt min obestridda favorit, även fast Cookice Dough fascinerade mig en aning (det är faktiskt RIKTIG kakdeg!) Hästarnas Dal har jag läst ut, skriver lite om den en annan gång, är en aning trött nu. Imorrn blir det jobb, 11-19.15. Sen jobb hela helgen. Skönt att vara hemma! (Nu lät ju det där jättebittert, men jag är faktiskt glad över att vara hemma i Södertälje :)

1 kommentar:

  1. vilka mysiga bilder! det ser hur skönt som helst ut! och tack för sällskapet idag, man kan alltid räkna med att få hänga lite på bokhandeln..hihi

    SvaraRadera