2009-06-02

Sugar(paste)RUSH

Ja, experimenterat har vi gjort idag, resulterade i wünderbara muffins! :)Färggranna och mumsiga, perfekt för en regnig tisdag. Vi improviserade ihop en smet och värmde grädde och choklad som skulle blivit glasyr. Vi använde oss av två olika sorters choklad, dumlekolor och Marabou Daim. Tyvärr hann det inte stå tillräckligt länge för att hinna stelna så det blev en aning rinnigt. Men en utmärkt kolasås alt chokladsås fick vi till om det inte vill stelna efter ett par timmar i kylskåpet. Therese hade lite smarties hemma så de fick hänga på. Sugarpasten lekte vi med och övar man ett tag kan det nog bli riktigt fint. Vi nöjde oss med att trycka ut hjärtan med pepparkaksformar och lägga på muffinsen.
Thess och Klaras specialbananmuffins
  • 1 dl socker
  • 100 g margarin
  • 2 ägg
  • 2 dl mjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 tsk kanel
  • 1 (eller 2) banan(er)
Smält smöret, mosa bananerna. Blanda allt. Häll i muffinformar. Grädda 15-25 minuter i 200 grader. Har man också gjort kolasås eller chokladsås är det bara att hälla över och sedan strössla på smarties eller kanske vanligt strössel :) MUMSFILIBABBA!

5 kommentarer:

  1. mums vad gott det ser ut. du kommer säkert bli en sån där mamma som alltid bakar godsaker till sina barn...bullmamma! haha :D

    SvaraRadera
  2. Haha ja Andreas är ju ganska lycklig när jag är hemma och bakar :p

    SvaraRadera
  3. Jo det är livsfarligt och cancerframkallande att sola med olja, men förhoppningsvis inte om man bara gör det någon gång ibland, vilket det blir om man gör det när det är sol i Sverige :P :) /

    SvaraRadera
  4. haha kan jag förstå :)

    duu! kan inte du försöka förklara vart du klickade för att bara lägga upp din header. jag har en klar från photoshop nu, hittar bara inte vart jag ska lägga upp den... ;)

    SvaraRadera
  5. ja, jag hittade dit! klurade ut det själv...ibland är man ju smart. nä, jag har inte gjort den, fick hjälp av carro (hon som var med min in på bokhandeln i söndags). hon har gått media på gymnasiet och läst photoshopkurser å sånt..skönt att kunna få hjälp :)

    SvaraRadera