2009-05-28

Happy ending - after all

Sista träningen blev roligare än vad jag trott - avskedet blev inte så smärtsamt. Allt tack vare min underbara vän Therese som kom och höll mig sällskap under hela kvällen. Att sitta och babbla och skratta på pendeltåget är det bästa botemedlet om man är ledsen, dessutom satt hon under hela träningen och tog foton! Jag älskar att bli fotograferad, tyvärr är det numera oftast jag själv som får stå för fotandet och ikväll var en skön omväxling. Torsdagstränaren Morgan att de tidigare haft folk som pendlat från Uppsala tre gånger i veckan för att träna på klubben - inget är ju omöjligt om det skulle visa sig bli katastrof på den fronten i Uppsala. Fast det skulle ta mycket innan jag börjar pendla fram och tillbaka till Stockholm två gånger i veckan. Även fast det kan vara värt det (då skulle plånboken få lida, SJ-kort växer inte på träd.)


Måste bara säga att provet gick som förväntat - jättebra (om jag får säga det själv). Svarade på alla frågor, var den första som lämnade salen efter nästan två timmar. Skönt med det avklarat, nästa vecka är det avslutning, då hade jag tänkt ta med mig muffins :) Imorgon ska jag faktiskt jobba, hör och häpna. 9.45 - 19.15 (visst är det roligt att jobba, men måste det vara HELA dagen?) sedan är jag bjuden på bartömning på Campus Telges kårpub. Ska bli skoj, om jag inte somnar på vägen dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar